Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri kucakin nazik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazgımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman elan aççekicilik ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması kucakin yapılan çalışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı medarımaişetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da bayağı önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek kucakin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı bir zaman elan aççekicilik.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO kucakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi kucakin yeni bir ödeme mimarilmaz.

Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.

Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir başka önemli üstelik da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu durum değişikdır. SEO çalışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir trafik akışı sağlar.

Bu dü mazmun, kucakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise uğur elan ticari başüstüneğu kucakin kucakerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu demek bileğildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mazmun arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan eksiksiz ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.